Usługa obejmuje zespół czynności wykonywanych w procesie obsługi powierzonych wartości pieniężnych, będących własnością Klienta znajdujących się w Centrach Obsługi Gotówki Poczty Polskiej, realizowanych na rzecz wskazanych przez Bank punktów (oddziałów, urządzeń, klientów). Usługa cash handling obejmuje:
- Procesowanie gotówki:
- przygotowywanie zasileń gotówkowych ze środków powierzonych bankowi,
- przechowywanie gotówki powierzonej przez bank,
- obsługa gotówkowa kaset urządzeń (np. bankomaty, recyklery, wpłatomaty),
- realizacja obsługi gotówkowej w imieniu banku w relacji z NBP lub z innymi bankami.
- Cash in transit obejmuje konwojowanie wartości pieniężnych, będących własnością Klienta, polegające na odbiorze, dostarczaniu oraz transporcie wartości pieniężnych w formie zamkniętej z/do miejsc wskazanych przez Klienta.
Wszystkie elementy usługi realizowane w ramach usługi cash handling są raportowane, zgodnie z uzgodnieniami między Klientem a Pocztą Polską.
Obsługa urządzeń
Obsługa bankomatów i wpłatomatów jest specjalistyczną usługą adresowaną zarówno do banków, jak i do operatorów urządzeń dualnych. W zakresie obsługi urządzeń obsługujemy następujące urządzenia:
Bankomaty:
- zasilanie – przygotowanie kaset bankomatowych w Centrach obsługi Gotówki, transport, umieszczenie kasety w bankomacie,
- odsilenie – wyjęcie kaset bankomatowych, transport, przeliczenie pozostałości gotówki w kasecie,
- serwis podstawowy,
- raportowanie.
Wpłatomaty:
- odsilenie – wyjęcie kaset, transport do Centrum Obsługi Gotówki, rozliczenie,
- serwis podstawowy,
- raportowanie.
Wrzutnie:
- odbiór wartości, transport i przeliczenie,
- serwis podstawowy,
- raportowanie.