Strona główna » Biznes » Poczta Polska Ochrona » Obsługa gotówki » Cash handling < powrót

Cash handling

 

Usługa obejmuje zespół czynności wykonywanych w procesie obsługi powierzonych wartości pieniężnych, będących własnością Klienta znajdujących się w Centrach Obsługi Gotówki Poczty Polskiej, realizowanych na rzecz wskazanych przez Bank punktów (oddziałów, urządzeń, klientów). Usługa cash handling obejmuje:

  1. Procesowanie gotówki:
  • przygotowywanie zasileń gotówkowych ze środków powierzonych bankowi,
  • przechowywanie gotówki powierzonej przez bank,
  • obsługa gotówkowa kaset urządzeń (np. bankomaty, recyklery, wpłatomaty),
  • realizacja obsługi gotówkowej w imieniu banku w relacji z NBP lub z innymi bankami.
  1. Cash in transit obejmuje konwojowanie wartości pieniężnych, będących własnością Klienta, polegające na odbiorze, dostarczaniu oraz transporcie wartości pieniężnych w formie zamkniętej z/do miejsc wskazanych przez Klienta.

Wszystkie elementy usługi realizowane w ramach usługi cash handling są raportowane, zgodnie z uzgodnieniami między Klientem a Pocztą Polską.

Obsługa urządzeń

Obsługa bankomatów i wpłatomatów jest specjalistyczną usługą adresowaną zarówno do banków, jak i do operatorów urządzeń dualnych. W zakresie obsługi urządzeń obsługujemy następujące urządzenia:

Bankomaty:

  • zasilanie – przygotowanie kaset bankomatowych w Centrach obsługi Gotówki, transport, umieszczenie kasety w bankomacie,
  • odsilenie – wyjęcie kaset bankomatowych, transport, przeliczenie pozostałości gotówki w kasecie,
  • serwis podstawowy,
  • raportowanie.

Wpłatomaty:

  • odsilenie – wyjęcie kaset, transport do Centrum Obsługi Gotówki, rozliczenie,
  • serwis podstawowy,
  • raportowanie.

Wrzutnie:

  • odbiór wartości, transport i przeliczenie,
  • serwis podstawowy,
  • raportowanie.