Oferujemy: obsługę Nadmiarów gotówkowych i przygotowywanie Zasiłków gotówkowych
NADMIAR to gotówka pochodząca z utargów z lokalizacji kontrahenta, przekazana w bezpiecznym opakowaniu, w celu jej przeliczenia, a więc sprawdzenia pod względem wartości, jakości oraz autentyczności. Wysokość kwoty w Nadmiarze, ustalona w wyniku tej weryfikacji zostaje przekazana na wskazany przez kontrahenta w umowie rachunek bankowy.
Gotówka w nadmiarze jest własnością kontrahenta, do momentu realizacji dyspozycji przelewu przez Pocztę Polską S.A.
ZASIŁEK to gotówka odpowiednio wcześniej przeliczona i umieszczona w bezpiecznym opakowaniu w liczarniach – Centrach Obsługi Gotówki, na podstawie przekazanego przez kontrahenta zamówienia, które wydane są kontrahentowi lub osobie upoważnionej przez niego.
Gotówka w Zasiłku jest własnością kontrahenta, od momentu wydania jej przez liczarnię kontrahentowi lub osobie upoważnionej.
Korzyści:
- nie ponosisz kosztów operacyjnych zarządzania gotówką w skarbcach;
- jako bank, nie ponosisz kosztów utrzymania w swoich strukturach skarbca i liczarni;
- możesz korzystać z usług realizowanych w trybie standardowym lub nadzwyczajnym; obsługa i współpraca z NBP pozostaje po naszej stronie.
Usługa cashprocessing może występować również łącznie z usługą Konwojowania (transport gotówki), realizowaną przez naszą sekcje operacyjną (więcej tutaj).
Serwis zleceniowy i Kody QR w obsłudze
- Serwis zleceniowy – to system dedykowany dla naszych kontrahentów, udostępniany na zabezpieczonej stronie WWW, za pośrednictwem którego, z wykorzystaniem indywidualnych haseł, kontrahent może przekazywać zlecenia na Wpłaty i Wypłaty zamknięte.
Korzystając z serwisu kontrahent ma wgląd w działania swoich pracowników, w szczególności w historię transakcji w podziale na każdą swoją lokalizację.
- śledzenie statusu złożonych zamówień;
- podgląd historii zamówień;
- generowanie oraz zapisywanie raportów;
- wygenerowanie dowodu wpłaty z QR kodem do przekazanego zlecenia Wpłaty w PLN; (instrukcja – pobierz )
- QR kod – to kod graficzny, w którym przy korzystaniu z serwisu zleceniowego automatycznie zakodowane zostają wymagane przez kontrahentów informacje, w tym te umieszczone na dowodzie wpłaty. Taki dowód wpłaty z QR kodem wystarczy wydrukować i dołączyć do Wpłaty w PLN. Dla naszych kontrahentów to sam zysk; redukuje do minimum ryzyko pojawienia się błędów i usprawnia proces przygotowania Wpłaty poprzez elektronizację procesu oraz oszczędność czasu.
Dostępne jest generowanie dowodu wpłaty z QR kodem:
– z serwisu zleceniowego, również bez konieczności przekazywania zleceń przez serwis zleceniowy; (instrukcja – pobierz )
– z systemu naszych klientów, według ściśle określonych wytycznych.
Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani naszymi usługami lub możliwościami technologicznymi zapraszamy do kontaktu z Państwa opiekunem handlowym lub o skierowanie maila na adres sekretariat.cppo@poczta-polska.pl
Do pobrania
Dla banków
- Oświadczenie o strukturze własnościowej i strukturze zarządzania (do wykorzystania wyłącznie przez centralę banku)
- Formularz reklamacyjny (wykorzystania wyłącznie przez centralę banku)
- Instrukcja Serwisu zleceniowego (do wykorzystania wyłącznie przez centralę banku)
- Wniosek o nadanie/zmianę/cofnięcie uprawnień do serwisu zleceniowego (do wykorzystania wyłącznie przez centralę banku)
- Zasady przyjmowania zużytych lub uszkodzonych znaków pieniężnych w walucie polskiej
- Instrukcja obsługi wrzutni