Strona główna » Biznes » Poczta Polska Ochrona » Obsługa gotówki » Cashprocessing < powrót

Cashprocessing

 

Oferujemy:  obsługę Nadmiarów gotówkowych i przygotowywanie Zasiłków gotówkowych

NADMIAR to gotówka pochodząca z utargów z lokalizacji kontrahenta, przekazana w bezpiecznym opakowaniu, w celu jej przeliczenia, a więc sprawdzenia pod względem wartości, jakości oraz autentyczności. Wysokość kwoty w Nadmiarze, ustalona w wyniku tej weryfikacji zostaje przekazana na wskazany przez kontrahenta w umowie rachunek bankowy.

Gotówka w nadmiarze jest własnością kontrahenta, do momentu realizacji dyspozycji przelewu przez Pocztę Polską S.A.

ZASIŁEK to gotówka odpowiednio wcześniej przeliczona i umieszczona w bezpiecznym opakowaniu w liczarniach – Centrach Obsługi Gotówki, na podstawie przekazanego przez kontrahenta zamówienia, które wydane są kontrahentowi lub osobie upoważnionej przez niego.

Gotówka w Zasiłku jest własnością kontrahenta, od momentu wydania jej przez liczarnię kontrahentowi lub osobie upoważnionej.

Korzyści:

  • nie ponosisz kosztów operacyjnych zarządzania gotówką w skarbcach;
  • jako bank, nie ponosisz kosztów utrzymania w swoich strukturach skarbca i liczarni;
  • możesz korzystać z usług realizowanych w trybie standardowym lub nadzwyczajnym; obsługa i współpraca z NBP pozostaje po naszej stronie.

Usługa cashprocessing może występować również łącznie z usługą Konwojowania (transport gotówki), realizowaną przez naszą sekcje operacyjną (więcej tutaj).

Serwis zleceniowy i Kody QR w obsłudze

Proponujemy:

  1. Serwis zleceniowy – to system dedykowany dla naszych kontrahentów, udostępniany na zabezpieczonej stronie WWW, za pośrednictwem którego, z wykorzystaniem indywidualnych haseł, kontrahent może przekazywać zlecenia na Wpłaty i Wypłaty zamknięte.

Korzystając z serwisu kontrahent ma wgląd w działania swoich pracowników, w szczególności w historię transakcji w podziale na każdą swoją lokalizację.

Serwis ten umożliwia:

  • śledzenie statusu złożonych zamówień;
  • podgląd historii zamówień;
  • generowanie oraz zapisywanie raportów;
  • wygenerowanie dowodu wpłaty z QR kodem do przekazanego zlecenia Wpłaty w PLN; (instrukcja – pobierz )
  1. QR kod – to kod graficzny, w którym przy korzystaniu z serwisu zleceniowego automatycznie zakodowane zostają wymagane przez kontrahentów informacje, w tym te umieszczone na dowodzie wpłaty. Taki dowód wpłaty z QR kodem wystarczy wydrukować i dołączyć do Wpłaty w PLN. Dla naszych kontrahentów to sam zysk; redukuje do minimum ryzyko pojawienia się błędów i usprawnia proces przygotowania Wpłaty poprzez elektronizację procesu oraz oszczędność czasu.

Dostępne jest generowanie dowodu wpłaty z QR kodem:

– z serwisu zleceniowego, również bez konieczności przekazywania zleceń przez serwis zleceniowy; (instrukcja – pobierz )

– z systemu naszych klientów, według ściśle określonych wytycznych.

Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani naszymi usługami lub możliwościami technologicznymi zapraszamy do kontaktu z Państwa opiekunem handlowym lub o skierowanie maila na adres sekretariat.cppo@poczta-polska.pl

 

Do pobrania

 Dla banków