Banknoty, bilon oraz kalkulator

Obsługa gotówki

Na rynku obsługi gotówki plasujemy się w gronie największych firm w Polsce. Gwarantujemy najwyższe bezpieczeństwo usług, poparte wysokimi polisami ubezpieczeniowymi, a także dostępność na terenie całego kraju. Wśród Klientów, z którymi współpracujemy w tym zakresie znajdują się zarówno banki, instytucje finansowe, sieci handlowe jak i małe oraz średnie przedsiębiorstwa.

Dysponujemy największą siecią nowocześnie wyposażonych Centrów Obsługi Gotówki, które wyposażone są w nowoczesne urządzenia – sortery do banknotów, sortery do bilonu, liczarki, a bezpieczeństwo procesów oraz obsługiwanych wartości wspierają zastosowane systemy zabezpieczeń.

W Centrach Obsługi Gotówki realizowany jest proces weryfikacji środków pieniężnych pod kątem ilościowo-jakościowo-wartościowym w walucie polskiej oraz obcej, który odbywa się zgodnie z Zarządzeniem Prezesa NBP w sprawie sposobu i trybu przeliczania, sortowania, pakowania i oznaczenia opakowań banknotów i monet oraz wykonywania czynności związanych z zaopatrywaniem banków w te znaki z późniejszymi zmianami oraz wewnętrznymi przepisami.

KORZYŚCI

  • brak kosztów mrożenia pieniądza po stronie banku/instytucji finansowej,
  • brak kosztów operacyjnych zarządzania gotówka w skarbcach,
  • bank nie ponosi kosztów utrzymania w swoich strukturach skarbca i liczarni,
  • możliwość dostosowania usługi do potrzeb Klienta,
  • możliwość realizowania usług w trybie standardowym lub nadzwyczajnym,
  • obsługa i współpraca z NBP pozostaje po stronie Poczty Polskiej.

Wpłata zamkniętato środki pieniężne otrzymane od Klienta w bezpiecznym opakowaniu wraz z dołączonym dowodem wpłaty, w celu dokonania ich wpłaty, w uzgodnionym w umowie terminie, na wskazany przez Klienta rachunek bankowy.

Przyjmujemy pełną odpowiedzialność od momentu przyjęcia Wpłaty zamkniętej w uzgodnionej lokalizacji, do momentu złożenia dyspozycji przelewu środków pieniężnych na określony przez Klienta w umowie rachunek bankowy.

Wypłata zamkniętato środki pieniężne będące naszą własnością, które odpowiednio wcześniej przygotowywane są w naszych liczarniach – Centrach Obsługi Gotówki i w bezpiecznym opakowaniu przekazane Klientowi zgodnie z zamówieniem.

Przyjmujemy pełną odpowiedzialność za realizację Wypłaty zamkniętej od momentu uznania naszego rachunku bankowego kwotą tej Wypłaty, do momentu pisemnego potwierdzenia przez Klienta otrzymania kwoty tej Wypłaty.

Usługa obejmuje zespół czynności wykonywanych w procesie obsługi powierzonych wartości pieniężnych, będących własnością Klienta znajdujących się w liczarniach Poczty Polskiej, realizowanych na rzecz wskazanych przez bank punktów (oddziałów, urządzeń, Klientów). Usługa cash handling obejmuje:

Procesowanie gotówki:

  • przygotowywanie zasileń gotówkowych ze środków powierzonych banku,
  • przechowywanie gotówki powierzonej przez bank w liczarniach,
  • obsługa gotówkowa kaset urządzeń (np. bankomaty, recyclery, wpłatomaty),
  • realizacja obsługi gotówkowej w imieniu banku w relacji z NBP lub z innymi bankami.

Konwojowanie wartości pieniężnych

Wszystkie elementy usługi realizowane w ramach usługi cash handling są raportowane, zgodnie z uzgodnieniami między Klientem a Pocztą Polską.

W ramach usprawnień w obsłudze proponujemy

Serwis zleceniowy

System dedykowany dla naszych Klientów, udostępniany na zabezpieczonej stronie WWW, za pośrednictwem którego, z wykorzystaniem indywidualnych haseł, Klient może przekazywać zlecenia na Wpłaty i Wypłaty zamknięte. Korzystając z serwisu nasi Klienci mają wgląd w działania swoich pracowników, w szczególności w historię transakcji w podziale na każdy swój oddział.

Serwis ten umożliwia również wygenerowanie dowodu wpłaty z QR kodem, do przekazanego zlecenia Wpłaty w PLN.

Kod QR

Kod graficzny, w którym przy korzystaniu z serwisu zleceniowego automatycznie zakodowane zostają wymagane przez naszych Klientów informacje, w tym te umieszczone na wymaganym dowodzie wpłaty. Taki dowód wpłaty z QR kodem wystarczy wydrukować i dołączyć do Wpłaty w PLN. Dla naszych Klientów to sam zysk; redukuje do minimum ryzyko pojawienia się błędów i usprawnia proces przygotowania wpłaty poprzez elektronizację procesu oraz oszczędność czasu.

Umożliwiamy generowanie dowodu wpłaty z QR kodem z:

  • serwisu zleceniowego, również bez konieczności przekazywania zleceń przez serwis zleceniowy,
  • z systemu naszych Klientów, według ściśle określonych wytycznych.

Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani naszymi usługami lub możliwościami technologicznymi zapraszamy do kontaktu:

E-mail

sekretariat.cppo@poczta-polska.pl

Wniosek o nadanie zmianę cofnięcie uprawnień do Serwisu zleceniowego
Pobierz
Struktura własności
Pobierz
Formularz reklamacyjny
Pobierz
Zlecenie elektroniczne w przypadku awarii systemy zleceniowego
Pobierz
Instrukcja korzystania z serwisu zleceniowego
Pobierz
Serwis zleceniowy generowanie kodów QR
Pobierz
Procedura wymiany plików dla Banków
Pobierz
Procedura wymiany plików dla Klientów
Pobierz
ZLwpłata
Pobierz
ZLwypłata
Pobierz
Młody mężczyzna z laptopem na kolanach siedzi wygodnie w fotelu i z uśmiechem spogląda w kierunku widza.

e-Polecony

Cyfrowy świat w Twoim zasięgu.

Sprawdź