Badania i trendy

Poznaj najnowsze wyniki badań marketingowych oraz raporty podsumowujące rozwój rynku usług Direct Mail w Polsce i na świecie.

Z radością ogłaszamy, że najnowsza edycja naszego badania jest już gotowa do pobrania! A co więcej – zostało ono objęte patronatem przez Pracodawcy RP

Najnowszy raport wykonany przez ARC Rynek i Opinia i Opinia na zlecenie Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB potwierdza, że gazetki i ulotki promocyjne odgrywają ważną rolę w decyzjach zakupowych Polaków.

Co mówią wyniki?

  • 86% Polaków sprawdza skrzynkę pocztową co najmniej raz w tygodniu.
  • 44% badanych uważa, że sklepy powinny wydawać papierowe gazetki promocyjne.
  • 42% użytkowników gazetek regularnie robi na ich podstawie zakupy.
  • 70% Polaków traktuje gazetki jako źródło informacji o produktach w atrakcyjnych cenach.
  • Drukowane materiały reklamowe to nie tylko skuteczny sposób na dotarcie do klientów, ale także pomoc w zarządzaniu domowym budżetem!

Kolejny coroczny rapoBadania_SMB_ARCrt z badania ilościowego wykonanego przez ARC Rynek i Opinia dla Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB.

Badanie zostało zrealizowane na przełomie września i października 2023 roku.

Direct Mail to wszelkie materiały marketingowe, reklamowe i promocyjne (np. ulotki, katalogi, gazetki, przesyłki i kartki pocztowe, próbki towarów) dostarczane fizycznie do odbiorcy, zarówno w formie dystrybucji adresowej jak i bezadresowej.

Kolejny coroczny raport z badania ilościowego wykonanego przez ARC Rynek i Opinia dla Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB.

Badanie zostało zrealizowane na przełomie września i października 2022 roku.

Celem badania było poznanie opinii Polaków na temat papierowych materiałów promocyjnych Direct Mail na tle opinii na temat innych form komunikacji marketingowej.

Direct Mail to wszelkie materiały marketingowe, reklamowe i promocyjne (np. ulotki, katalogi, gazetki, przesyłki i kartki pocztowe, próbki towarów) dostarczane fizycznie do odbiorcy, zarówno w formie dystrybucji adresowej jak i bezadresowej.

Kolejny coroczny raport z badania ilościowego wykonanego przez ARC Rynek i Opinia dla Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB.

Badanie zostało zrealizowane na przełomie września i października 2021 roku.

Celem badania było poznanie opinii Polaków na temat papierowych materiałów promocyjnych Direct Mail na tle opinii na temat innych form komunikacji marketingowej.

Direct Mail to wszelkie materiały marketingowe, reklamowe i promocyjne (np. ulotki, katalogi, gazetki, przesyłki i kartki pocztowe, próbki towarów) dostarczane fizycznie do odbiorcy, zarówno w formie dystrybucji adresowej jak i bezadresowej.

Kolejny coroczny raport z badania ilościowego wykonanego przez ARC Rynek i Opinia dla Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB.

Badanie zostało zrealizowane na przełomie września i października 2020 roku.

Celem badania było poznanie opinii Polaków na temat papierowych materiałów promocyjnych Direct Mail na tle opinii na temat innych form komunikacji marketingowej.

Direct Mail to wszelkie materiały marketingowe, reklamowe i promocyjne (np. ulotki, katalogi, gazetki, przesyłki i kartki pocztowe, próbki towarów) dostarczane fizycznie do odbiorcy, zarówno w formie dystrybucji adresowej jak i bezadresowej.

Raporty w prasie branżowej

W dobie cyfrowej Direct Mail (DM) nie tylko nie jest przeżytkiem, ale okazuje się bardzo skutecznym kanałem komunikacji marketingowej. Dzisiejsze przesyłki reklamowe w niewielkim stopniu przypominają te sprzed kilkunastu lat. Rozwój technologii druku cyfrowego sprawił, że możemy je dotknąć, poczuć ich fakturę, powąchać czy posłuchać, a nawet – jeśli dołączone są próbki towarów – posmakować.

Z raportu dowiadujemy się m.in., dlaczego warto pomyśleć o połączeniu fizycznych i cyfrowych kanałów komunikacji marketingowej (figital), a także o zdecydowanie pozytywnym nastawieniu polskiego konsumenta do komunikacji DM. Polacy lubią otrzymywać pocztę drukowaną i uważają ją za mniej inwazyjną niż inne formy marketingu. Niezwykle ważnym atutem reklamy bezpośredniej jest to, że może być silnie spersonalizowana i adresowana do odbiorców z bardzo szczegółowo określonymi cechami. Wykorzystywanie kanałów analogowych przez branżę e-commerce prowadzi do uzyskania tak cenionego przez marketerów efektu synergii. Badania wskazują, że człowiek musi zobaczyć od 7 do 20 wiadomości cyfrowych, zanim podejmie działania w oparciu o tę wiadomość. Tymczasem kampanie z pocztą drukowaną (DM) odnoszą największe sukcesy już po trzech kolejnych wysyłkach do tej samej listy odbiorców.

Analizy badań z rynku polskiego (ARC Rynek i Opinia dla Polskie Stowarzyszenia Marketingu SMB) i rynków zagranicznych (m.in. CMC Dialogpost Studie we współpracy z Deutsche Post) oraz trendów w komunikacji marketingowej ważnych z punktu widzenia reklamodawców i konsumentów uzupełnione są w naszym raporcie inspirującymi przykładami dobrych praktyk i case studies, w tym „Polskiej Kroniki Amica”.

Raport zawiera wypowiedzi znakomitych ekspertów. Wnikliwymi analizami i obserwacjami podzielili się z nami:

  • Renata Goss-Nowak, kierownik Działu Usług Listowych i Reklamowych, Poczta Polska SA
  • Urszula Zarańska-Skarżyńska, dyrektor generalna, Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
  • Eliza Bajer, menedżer ds. rynku Direct Mail, Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
  • Przemysław Mielczarek, research team manager, ARC Rynek i Opinia
  • Sławomir Furgalski, dyrektor sprzedaży, PostMaster
  • Bartosz Mateja, prezes zarządu, Prografix
  • Anna Kokiza, country manager, Skarbnica Narodowa (Samlerhuset Group)
  • Isabella Krüger-Pawlowski, dyrektor zarządzająca, Metro Advertising
  • Bartek Brzozowski, wiceprezes zarządu, EDC Expert Direct Communication Sp. z o. o.
  • Michał Michalik, CEO i dyrektor kreatywny, Pomarańcza
  • Marek Kosakowski, business development director, H2H.tech

Najnowszy artykuł z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 6/2022.

Zapraszamy do lektury.

W dodatku „Direct Mail” do styczniowego wydania magazynu „Press” zostały obszernie przytoczone wyniki badań dotyczących tej formy reklamy, nie tylko z Polski, ale i z rynku brytyjskiego, niemieckiego, szwajcarskiego, francuskiego czy australijskiego. Ponadto eksperci Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB dzielą się swoimi doświadczeniami i opiniami. Mówią m.in. o tym, dlaczego mimo wysokiej akceptacji wśród konsumentów direct mail nie cieszy się równie dużą popularnością wśród marketingowców.

W dodatku zostały zaprezentowane przykłady wykorzystania tej formy komunikacji przez podmioty z branży bankowej, urody, wydawniczej i e-handlu – inspirujące case study pokazujące, jak wykorzystać atuty marketingu bezpośredniego i druku.

„Direct Mail” – dodatek specjalny z magazynu PRESS 1-2/2021.

Dlaczego drukowane katalogi i gazetki reklamowe są skutecznym, a przy tym najmniej irytującym kanałem sprzedaży? – na to pytanie odpowiada Direct Mail, sekcja specjalna w najnowszym „Press”.

Prezentowane w niej są wyniki najnowszych (wrzesień/październik 2020 r.) badań ARC Rynek i Opinia na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB.

Zasadniczym wnioskiem z badań jest istnienie ogromnej rozbieżności pomiędzy postrzeganiem direct mail wśród marketerów i konsumentów. O ile ci pierwsi jeszcze nie doceniają tego kanału dotarcia, to konsumenci wolą katalogi i gazetki drukowane od ich odpowiedników w sieci.

W najnowszym „Press” zobaczycie najciekawsze kampanie i prezentację firm działających w tym segmencie rynku. Eksperci podpowiadają, jak efektywnie wykorzystać ten kanał marketingu bezpośredniego, a praktycy dzielą się wiedzą i doświadczeniem z tej branży.

„Direct Mail” – dodatek specjalny z magazynu PRESS 1-2/2020.

Materiał zawiera 30 stron faktów i ciekawostek o rynku przesyłek reklamowych i bezadresowych.

Dlaczego materiały reklamowe dostarczane do skrzynek pocztowych są wciąż jednym ze skuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów? Odpowiedź m.in. na to pytanie można znaleźć w 30-stronicowej sekcji o skutecznym wykorzystaniu direct mail będącej dodatkiem do magazynu „Press”.

Jak wynika z badań, ponad połowa osób otrzymujących gazetki reklamowe, ulotki czy katalogi decyduje się skorzystać z przedstawionych w ten sposób ofert.

W najnowszym „Press” eksperci podpowiadają, jak efektywnie wykorzystać direct mail, żeby zbudować więź z odbiorcą. Praktycy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem w branży. Pokazujemy rozwiązania najlepszych i pytamy o kampanie, które nie zadziałały. Prezentujemy firmy działające w tym segmencie marketingu bezpośredniego.