Nowa umowa Poczty Polskiej z ZUS. Wyjątkowe usługi dla klientów placówek w Wielkopolsce

Nowa umowa Poczty Polskiej z ZUS. Wyjątkowe usługi dla klientów placówek w Wielkopolsce

Masz do załatwienia ważną sprawę w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, a do oddziału musiałbyś długo jechać? Teraz załatwisz wszystko w placówce Poczty Polskiej, na specjalnym stoisku, które będą obsługiwać pracownicy ZUS. Pilotaż tej wyjątkowej współpracy rusza w kilku miejscowościach na terenie Wielkopolski. Jeśli się sprawdzi, możliwe jest rozszerzenie umowy.

Głównym przesłaniem pilotażu tego wspólnego programu jest weryfikacja zainteresowania naszych klientów dostępem do usług świadczonych przez ZUS w pobliżu ich miejsca zamieszkania – wyjaśnia Lucyna Prygiel-Augustyniak, Dyrektor Regionu Sieci Zachód I Poczty Polskiej. Pilotaż rozpoczyna się w połowie lipca i będzie trwał do połowy sierpnia. Wezmą w nim udział placówki z miejscowości leżących w aglomeracji poznańskiej: Przeźmierowo, Granowo, Pniewy, Opalenica, Puszczykowo.

Jak ma wyglądać współpraca?

ZUS w wybranych placówkach pocztowych – umiejscowionych w znacznej odległości od placówek Zakładu – w uzgodnionych godzinach i terminach uruchomi swoje stoiska, gdzie będzie realizowana kompleksowa obsługa klientów w zakresie usług tej instytucji.

Klienci w ogólnodostępnej części sali operacyjnej placówki pocztowej będą mieli do dyspozycji specjalnie przygotowane stanowiska, obsługiwane z zachowaniem poufności przez pracowników ZUS i oferujące również możliwość wydruku na miejscu potrzebnych do załatwienia sprawy dokumentów.

Poczta Polska od lat współpracuje blisko z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, m.in. w zakresie dostarczania świadczeń emerytalnych i rentowych czy obsługi wniosków o różne świadczenia. Porozumienie w zakresie utworzenia stanowisk do obsługi klientów ZUS w placówkach pocztowych to kolejna tego typu akcja, ułatwiająca klientom kompleksowe załatwienie spraw związanych z systemem zabezpieczeń społecznych.

Sieć placówek to mocny atut Poczty

Poczta Polska pracuje na rzecz wszystkich obywateli na terenie całego kraju. Spółka obsługuje​ 15 milionów adresów, dostarczając 4 mln przesyłek dziennie, świadczy usługi logistyczne, finansowe i społeczne.​ Nasza sieć obejmuje 7600 placówek pocztowych, a w każdej gminie znajduje się co najmniej ​jedna z nich. W ramach wprowadzanego przez Zarząd Poczty Polskiej od sierpnia ub. roku Planu Transformacji realizowane są liczne działania mające na celu wzbogacenie oferty o nowe produkty i usługi, dostępne zarówno w placówkach, jak też przez internet.